Туалет в кемпері

Якогось літа ми з друзями поїхали на легковому автомобілі на пару днів на Одещину до моря, відпочити у наметах. Ми були молоді, легкі на підйом, але не досвідчені. Прибули на місце, вдосталь накупались, розкинули намети і лише тоді усвідомили нашу серйозну проблему – тут зовсім нема, вибачайте, туалета. Ба навіть ніяких кущів чи лісочка поблизу – голий степ навколо. І тоді я по-доброму позаздрив туристам, що відпочивали поруч у своїх будиночках на колесах, обладнаних не тільки дахом, м’якими ліжками, кухнями, але й практично повноцінними санвузлами.

«Як зробити туалет в автобудинку?» – пікантне, але досить важливе питання, рано чи пізно їм задається більшість любителів подорожей, хто цікавиться мандрівками у будинку на колесах. В принципі, в даний час рішення є і воно досить просте: використовувати готовий біотуалет, вони зараз продаються в багатьох будівельних магазинах. Але тут я розповім про те, як влаштований інтегрований туалет в автобудинку. Тому почнемо віртуальний тур по санвузлу кемпера.

Санвузол в автобудинку об’єднаний, тобто у нас і душ, і умивальник, і туалет знаходяться в одному загальному відділенні. Більш того, підлога в санвузлі за сумісництвом є і піддоном для душа. І туалет як би теж розташований в цьому піддоні.

Туалет в будинку на колесах

Кружечок зліва – це ручка-кнопка, вона виконує дві функції: відкриває заслінку очка унітазу простим механічним поворотом і включає злив води при натисканні. Злив води в кемпері в туалеті працює не так, як вдома, тут включається електронасос, що подає воду на стінки унітазу. Поки тримаєш кнопку натиснутою – водичка ллється. Відпустив кнопку – перестала. Сопло розташоване майже горизонтально, тому вода рівномірним шаром зрошує поверхню по низхідній спіралі.

Кружечок праворуч – це контейнер для туалетного паперу. Чому папір ховають туди? Тому що душ у нас знаходиться тут же, і якщо папір не сховати, то він промокне при черговому сеансі водних процедур.

Відходи життєдіяльності людини збираються в окремий контейнер, а не до загального злива душа і кухні. Доступ до нього забезпечується із зовні кемпера, на лівому борті є спеціальний люк. І це правильно, нічого носити горщик з екскрементами по кімнаті, якщо треба звільнити контейнер.

Будова туалету в автобудинку. Доступ з лівого борту кемпера

Нижня частина – це контейнер для екскрементів, він виймається приблизно як шухляда в комоді, ковзає по направляючих. Верхній контейнер – це ємність для води, якою буде змиватися все після того, як хтось сходить в туалет. Вертикальна прозора трубочка справа дозволяє оцінити наявний обсяг води для зливу.

Туалет в кемпері. Контейнер для відходів

На контейнері для відходів є заслінка очка, про яку згадувалося вище, а кружечок лівіше і вище на фото – це з’єднання для ручки в санвузлі, за допомогою якої ми відкриваємо-закриваємо очко. Кнопка в правому верхньому куті – це, якщо не помиляюсь, поплавок рівня відходів. Зліва – поворотний патрубок з кришкою, через який зливається вміст туалету автобудинку.

Вода для зливу туалету заправляється в окремий бачок, доступ до нього – там же, по лівому борту автобудинку.

Як влаштований туалет в будинку на колесах. Заправка води

І для нижнього контейнера, і для верхнього існують спеціальні хімічні присадки. У воду додається одна хімія, а в зливний бак – інша. Ці речовини призначені для розчинення відходів і мінімізації запаху.

Ми купили вживаний кемпер з начисто відмитим туалетом і довгий час ним не користувалися. Але купили йоршик для туалету (так як прочитали в інтернеті що це – взагалі перша річ, яку треба придбати :-)) і обидва типи присадок. Потім, правда, прочитали, що йоршиком краще не користуватися, щоб не подряпати поверхню унітазу. Нібито, вона спочатку досить гладка, треба набрати в чашу із закритим вічком трохи зливної води, поробити ці всі пікантні справи, повернути ручку вічка і воно все повинно впасти в бачок для відходів. А йоршиком типу можна порушити якість покриття і тоді доведеться постійно шкрябати ним… Потім його кудись ховати при переїздах. Коротше, йоршик ми сховали в тумбу і ні разу його не викоритовували.

Як ідуть справи з запахом, чи не псує він подорож? Вже довелося переконатися на практиці, що якщо використовувати рідини фірми Thetford (Тетфорд), які ми раніше купували в мережі магазинів Медтехніка в Києві, а зараз – в кожному Епіцентрі, то як мінімум днів 4-5 на кримській спеці ніякого запаху немає взагалі. Довше не довелося перевіряти :-). Ці рідини, до речі, теж бувають різні. Ми лили в верхній бачок червону, а в нижній – синю.

Є рідини вітчизняного виробництва, вони коштують в 2-3 рази дешевше, але як правило вітчизняна продукція за якістю поступається фірмової, тому перевірити ці рідини ще не встигли. Вирішили спочатку залити фірмову як еталон, а в наступний раз – вітчизняну, просто щоб було з чим порівняти. Коли з’явиться нова інформація – обов’язково допишу.

До речі, ТТХ (орієнтовно): ємність нижнього бака ~ 20 л, верхнього ~ 15 л.